Garanti, Service & Reservdelar* gällande HotmixPRO, Orved & Grant

*Reservdelar till HotmixPro tillhandahålls av MD Solution, se längst ner på sidan.

 

Garanti
Vi erbjuder 12 månaders garanti för våra maskiner som säljs genom någon av våra återförsäljare (OBS! Gäller ej förslitningsdelar, så som knivsatser, kannor mm till Hotmix). För maskiner som är trasig pga av fel som uppstått av ovarsamhet (tappat, slag, fukt m.m) gäller inte garantin, i dessa fall betalar kunden för reparationerna. Vi har vid sådana tillfällen rätt att hålla kvar maskinen tills full betalning är erlagt. För att garantin ska gälla så måste vi kontrollera registreringsskylten. Det är kundens skyldighet att se till att skylten är avläsningsbar. Skulle registreringsskylten av någon anledning gå sönder eller bli oläslig under garantitiden så måste detta meddelas till inköpsstället omedelbart. Garantin gäller inte förslitningsdelar.

 

För att ge våra kunder & återförsäljare högsta möjliga service, följer vi dom branschrekommendationer som gäller för garantiärenden på ej fast monterade restaurangmaskiner (där Orved, HotmixPRO & Grant ingår).

Eftersom inga av dessa maskiner är fast installerade, så innebär det att kunden ska ombesörja att maskinen kommer in för service/garantiservice, till en av oss rekommenderade serviceverkstäder. 
Vi har valt att specialutbilda MD-Solution på dessa maskiner, så därför ska all garantiservice gå via dem. Åberopar köparen att garanti gäller så måste det anmälas till MD-Solution via mail info@mdsolution.se, annars behandlas det som ett vanligt serviceärende. Skriv serienummer och bifoga även fakturan på maskinen i mailet till MD-solution. Skicka sedan maskinen enligt nedan instruktioner.

Billigast i Stockholmsregionen brukar vara att använda BEST bud. Dom tar bara 99kr inom storStockholm från A till B. I övriga Sverige brukar DHL vara mest prisvärt att använda (ca 199kr). De kommer och hämtar maskinen hos kunden/restaurangen och lämnar den på MD-Solution. Vissa grossister erbjuder sina kunder att ombesörja tredjepartbud till och från serviceverkstäder genom deras ordinarie logistikkedja. Ring och kolla vad som gäller med just din leverantör. Ställ maskinen i en skyddande låda (DHL har en kartong som heter XXL som de flesta maskiner passar i).

Tänk på spara fraktkvitton m.m ifall transportören skulle slarva bort leveransen.

Skriv även en lapp med avsändare, adress, kontaktperson & Mobilnummer samt vad det är för fel på maskinen (och om det avser garantiärende), som ni fäster på maskinen.

Maskiner skickas till:
MD-Solution AB  (HotmixPRO/Grant/Orved)

Adress

c/o Mail boxes etc. 
Torsgatan 2
11123 Stockholm
Sverige


Följ upp med ett mail till: info@mdsolution.se

Reservdelar till HotmixPro

  • Reservdelar tillhandahålls av MD Solution och dom kan skicka dessa över hela Norden.

  • Reservdelar beställs på order@mdsolution.se

  • Frågor om priser, prislistor m.m tillhandahålls av MD Solution via  info@mdsolution.se

  • Instagram Social Icon
  • Facebook Social Icon

Kontakta oss​

Tel: 08 - 200 190

info@nltrading.se

© 2015 by Northlink